بررسی مرسدس بنز CLE 2024: موضوعی از اولویت ها


مرسدس بنز CLE یک عکس مستقیم از BMW سری 4 است. زمان زیادی را پشت فرمان هر کدام بگذرانید و بلافاصله متوجه خواهید شد که این دو خودروساز آلمانی در رویکردشان به تجمل چقدر از هم فاصله دارند.

در حالی که سری 4 یک سدان جسور و جسور است (برخی با ظاهر و قدرت تهاجمی، CLE ترجیح می‌دهد یک اشراف ثروتمند در مسابقاتی باشد که اگر بخواهد می‌تواند لباس خطرناک‌تری به تن کند).

CLE به نام خود عمل می کند و طراحی و اندازه کلاس های C و E را با هم ترکیب می کند، فضای خوبی برای سرنشینان ردیف جلو، فضای صندوق عقب بهتر، و هر چیزی که می توانید در خودرویی با قیمت متوسط ​​50000 دلار بخواهید، ارائه می دهد.

مرسدس بسته به سبک سقف و خانواده محصول، CLE را در انواع مختلفی عرضه می کند. کوپه هاردتاپ و کانورتیبل (طبقه نرم) در آمریکا با نام CLE 300 4MATIC یا CLE 450 4MATIC به فروش می رسد. خریداران همچنین می توانند مرسدس-AMG CLE 53 کوپه را برای سفر جاده ای نهایی خریداری کنند.

CLE فقط در قالب دو در ارائه می شود. ابتدای بی ام و با وجود اینکه یکی از مدل ها «گرن کوپه» نام دارد، چهار در دارد.

مرسدس دعوت شد نیوزویک در تنریف، یک جزیره اسپانیایی به مساحت 785 مایل مربع در سواحل آفریقا، برای آزمایش رانندگی نسخه‌های کابریو و AMG این مدل برای دو روز ابرهای فراوان خورشید و شن.

اگر به جزیره ای با هوای گرم به اندازه تنریف یا حتی کمی کوچکتر رفته اید، می دانید که بزرگراه های بسیار کمی وجود دارد. مسیرهای اصلی معمولاً پرپیچ و خم و با سرعت کم بهترین هستند. محدودیت سرعت در بزرگراه ها در بهترین حالت نصف سرعتی است که معمولاً آمریکا استفاده می کند. و در مناطقی که جاده ها بازتر است، زمین توسط دولت کنترل می شود و به شدت تحت نظارت است.

این شرایط برای تست CLE هم خوب و هم بد بود.

سفر با قرار گرفتن پشت فرمان CLE 450 4MATIC Cabriolet پس از چند ساعت پرواز پنج ساعته در ساحل یک دایکوری باکره آغاز شد. با رفتن به سمت غروب آفتاب، سقف باز و عینک آفتابی، Costa Adeje را ترک کردیم و به دور از جمعیت توریستی به سمت پارک ملی Teide شروع به بالا رفتن از کوه ها کردیم.

با جاده‌های پرپیچ و خم و مناسب برای کوچک‌ترین خودروهای اسپورت، اندازه CLE تنها در پیچ‌های تنگ به بار سنگینی تبدیل می‌شد، جایی که ترافیک روبرو در تلاش خود برای تصاحب دو سوم جاده سرسخت بود.

فضای زیادی برای ما دو نفر در جلو وجود داشت، با کیسه‌های کار در پشت صندلی‌ها و چمدان در صندوق عقب، که فضای صندوق عقب بیشتری نسبت به کلاس C دارد، اما زمانی که قسمت بالایی در آن قرار نمی‌گیرد، کمتر از کلاس E است.

هنگامی که در حومه شهر بودیم، سیستم صدای فراگیر 3 بعدی Burmester را با فناوری Dolby Atmos روشن کردیم و از صدای کامل حتی با سقف باز لذت بردیم.

باد مانعی نداشت. در سرعت‌های متغیر، شگفت‌انگیز بود که موها از بین نرفتند، یک برد برای تیم آیرودینامیک در Sindelfingen، آلمان.

مرسدس بنز CLE کابریو 2024
نمای جلوی مرسدس بنز CLE کابریو 2024. مرسدس بنز CLE کابریو 2024 دارای یک بادگیر برای جلوگیری از رسیدن باد به سرنشینان است.

مرسدس بنز

این تیم Aircap، یک سیستم بادگیر برقی را توسعه دادند که از یک منحرف کننده در بالای شیشه جلو استفاده می کند تا جریان هوا را روی سر سرنشینان همراه با یک منحرف کننده که از پشت سری های عقب بالا می رود، هدایت کند.

اگر سن شما کمتر از 5'8 است، احتمالاً از Aircap سود زیادی نخواهید برد. درعوض، از صدای اضافی که ایجاد می کند، آزرده خاطر خواهید شد، اما تاثیر زیادی از باد بر روی صورت شما به حداقل نمی رساند. هیچ سازشی وجود ندارد.

رانندگان و مسافران قدبلند، از جمله سرنشینان صندلی عقب، بیشترین بهره را از این فناوری می برند، که جریان هوا را در بالای خودرو از خط سقف چندین اینچ به بالا می برد.

با بسته بودن سقف، CLE به طرز دلپذیری ساکت بود. وقتی در طبقه پایین بودیم، با پنجره ها بالا، می توانستیم با صدای عادی مکالمه داشته باشیم.

با بالا رفتن از زمین های کوهستانی به سمت Mirador de las Narices del Teide و دیگر مناظر منظره، موتور شش سیلندر 3.0 لیتری توربوشارژ هیبریدی ملایم، قدرت کروز فراوانی را ارائه کرد.

مشخصات موتور، گیربکس و فرمان توسط حالت رانندگی تعیین می شود. در CLE 450 4MATIC، سیستم تعلیق Sport استاندارد نسبت به CLE 300 4MATIC که دارای سیستم تعلیق Comfort استاندارد است، سواری محکم تری را ارائه می دهد.

تفاوت بین حالت‌های رانندگی قابل توجه و چشمگیر است و هر چه بیشتر در تنظیمات اسپرت قرار بگیرید، عملکرد تهاجمی‌تری را ارائه می‌دهد.

در حالی که پشت فرمان خودرو هستند، رانندگان می توانند یک صفحه نمایش اطلاعات دیجیتال 12.3 اینچی و یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 11.9 اینچی را ببینند که هر دو به سبک پرتره طراحی شده اند. زاویه نمایشگر اطلاعات سرگرمی را می توان تغییر داد تا صفحه نمایش در نور شدید خورشید و زمانی که قسمت بالایی پایین است قابل مشاهده باشد.

در حالی که می توان صفحه نمایش را برای جلوگیری از تابش خیره کننده جابجا کرد، جزئیات کرومی که نمای داخلی را مشخص می کنند، نور کافی را از اواسط صبح تا اواخر بعدازظهر آزاردهنده می اندازند.

صندلی‌های این خودرو راحتی تمام روز را فراهم می‌کنند و دارای استحکام کافی برای نگه داشتن سرنشینان ردیف جلو در هنگام دور زدن پیچ‌های تنگ با سرعت‌های پایین هستند.

روز بعد، شتاب گیری، پیچیدن و ترمز تهاجمی تر باید توسط مرسدس-AMG CLE 53 آزمایش شود.

پس از ترک Magma Arte & Congresos در سمت جنوبی جزیره، چندین ساعت رانندگی در بزرگراه، جاده های روستایی و خیابان های شهر بود. راستش تنریف جای این ماشین نیست.

سرعت بزرگراه ها بیشتر شبیه بزرگراه های پنسیلوانیا بود تا بزرگراه. جاده های کشور در شیب ها بدون راهنماهای جانبی و در چندین مکان که سرعت بالای 30 مایل در ساعت (مایل در ساعت) توصیه می شود، پیچ خورده و بالا و پایین می شوند. برخی از بخش‌های کم‌پیچ‌وخم، فضایی را برای سرعت بیشتر باقی می‌گذارند، اما ترافیک آهسته پیش رو، تلاش‌های آزمایشی را با مشکل مواجه می‌کند.

تعویض دنده های کوتاه از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک AMG شتاب را روان می کند. اما در سرعت های پایین، زمانی که مدام باید ترمز بزنید و سپس بلافاصله گاز را بزنید، گشتاور دلخراشی می خواهید (که AMG بیش از حد توانایی ارائه آن را دارد)، گیربکس CLE و بستر جاده اجازه آن را نمی دادند.

این خودرو که به نسخه تقویت‌شده با AMG از نیروگاه سنتی CLE مجهز شده است، قدرت زیادی دارد، اما فاقد آن چیزی است که واقعاً از چیزی با برچسب AMG می‌خواهید.

مرسدس بنز CLE کابریو 2024
مرسدس بنز CLE کابریو 2024 نمای عقب. مرسدس بنز CLE کابریو 2024 با سیستم تعلیق اسپرت تطبیقی ​​عرضه می شود.

مرسدس بنز

ماشین به کمک فناوری AMG Ride Control پیچید و کنترل شد و در مسیر Alcala و Puerto de Santiago به اندازه کافی درگیر بود. با این حال، مسیرهای زیادی وجود نداشت که بتواند از مهندسی که مردم آفالترباخ در ماشین نصب کرده بودند استفاده کند.

این باعث شد که ما بیشتر بخواهیم، ​​به خصوص با حالت رانندگی انحصاری AMG Supersport.

بخش هایی از AMG CLE که قابل آزمایش بودند خوب بودند. فقدان سر و صدا الهام بخش نبود، اما کوپه از طراحی ممتاز و طراحی مدل تولیدی سود می برد.

مرسدس پکیج صندلی پرفورمنس AMG را به تستر مجهز کرد. صندلی‌ها بهتر از حالت استاندارد مسافران ردیف جلو که احساس می‌کنند روی نیمکت استادیوم فوتبال دبیرستان سوار می‌شوند، شما را در جای خود نگه می‌دارند.

هر دو مدل از کاستی‌های نسل فعلی فرمان‌های مرسدس بنز رنج می‌برند که از پلاستیک مشکی پیانو و سنسورهای خازنی بیش از حد حساس برای کارهایی مانند حجم سیستم صوتی و کروز کنترل استفاده می‌کنند. فرمان را دور یک گوشه تیز بچرخانید و ناگهان Burmester غرش می کند.

خوشبختانه، نیازی به آزمایش تجهیزات ایمنی و فناوری کمک راننده نصب شده در هر دو مدل وجود نداشت.

CLE کابریولت 2024 با شروع MSRP از 64350 دلار در بهار امسال وارد نمایندگی های ایالات متحده خواهد شد. قیمت AMG CLE 53 2024 هنوز اعلام نشده است، اما انتظار می رود بسیار بالاتر باشد.

پس از دو روز کامل رانندگی با هر دو مدل، آنها خود را کوپه های ظریفی با طراحی آینده نگر و شایسته توجه نشان دادند. اگر می‌خواهید هر لحظه از بزرگراه یا پیست خارج شوید و به دنبال هیجان با صدایی در پشت باشید، بی‌ام‌و سری 4 راهی برای رفتن است.

اما احتمالاً پس از چند ساعت پشت فرمان یک BMW، قسمت عقب شما خسته می شود و آزار و اذیت با ویژگی های سرگرمی این خودرو بسیار آسان تر است.

سپس ورودی و خروجی وجود دارد. شما باید وارد سری 4 شوید و خود را به روشی غیر ظریف متمایز کنید. CLE هیچ کدام از اینها را ندارد.

انتخاب بین سری 4 و CLE در اولویت قرار دارد، هر دو خوب هستند و با تغییرات اخیر اعلام شده برای BMW، رقابت رقابتی تر از همیشه است.